خودرو mvm x55 pro 2021-03-11
ام وی ام X55 پرو ؛ مشخصات فنی + معرفی آخرین خودرو
X55 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق با اینکه سیستم تعلیق بروزی نیست اما در این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند تا حد بسیاری مانع از انتقال ضربات ناشی از ناهمواری های جاده شود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۱ لیتر است. اگر هم محصولی از آنها داخل ایران شکست خورده باشد، همیشه سعی نمودهاند با ارائه نسخههای اصلاح شده، اوضاع را تغییر دهند و نظر مثبت بازار را یک بار دیگر به سمت خود بازگردانند. با ورود به کابین ام وی ام X55 پرو، تغییرات گسترده و جذابی در مقایسه با نسخه قبلی به چشم می خورد.
از نکات فرعی این نما، میتوان به استیل سرتاسر سپر عقب اشاره کرد که در نسخه پرو و جدید، این ویژگی حذف گردیده است. همانطور که مستحضرید، چری در یکسال اخیر اقدام به بروزرسانی سبد محصولاتی خود در اکثر کشورهای صادراتی و مورد هدف خویش نموده است. همین عامل باعث آن شده که در مدت مشابه، بسیاری از محصولات جدید چری وارد بازار استراتژیکی چون ایران هم بشوند. فناوری MVM X55 pro با یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی LCD، مجهز به فرآیند IML (در قالب برچسب زدن)، صفحه نمایش لمسی خازنی، بازخورد صدا و یک دکمه فیزیکی شروع می شود.
صندلی های این خودرو از ارگونومی مناسبی برخوردارند و به خوبی از بدن سرنشینان پشتیبانی می کنند. هرچند فضای جای پا برای سرنشینان عقب محدود است، اما سقف بلند خودرو تا حدی این کمبود را جبران می کند. طراحی داخلی ام وی ام X55 پرو، با وجود برخی محدودیت ها، تجربه ای مدرن و راحت را برای راننده و سرنشینان فراهم می کند. در نمای جانبی، خطوط برجسته و نوارهای قرمز رنگ زیر بدنه، جلوه ای اسپرت به خودرو داده اند. رینگ های ۱۷ اینچی با طراحی مدرن و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ نیز به جذابیت بصری این نما افزوده اند. اما در نمای عقب، تغییرات جزئی تر است؛ گرافیک جدید چراغ ها و اصلاحات مختصر دیفیوزر، تغییراتی هستند که هرچند چشمگیر نیستند، اما هماهنگی کلی را حفظ کرده اند.
تست و بررسی ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro در پیست آزادی
این شرکت در سال گذشته برند فونیکس و دو محصول تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو و ام وی ام ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت و … را رونمایی کرده بود. همچنین ام وی ام ایکس 55، چری تیگو 5 و ام وی ام ایکس 33 را نیز از سبد محصولات خود حذف کرده بود. به همین دلیل این شرکت در سال 1401 در اولین قدم ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 Pro) را به بازار عرضه می کند تا جای خالی بین ایکس 22 پرو و تیگو 7 معمولی را پر کند. ام وی ام X55 پرو نسخه فیس لیفت همان ایکس 55 بوده که بروزرسانی هایی در استایل ظاهری، مشخصات فنی و طراحی کابین به خود دیده است.
این خودروی خاص با ظاهر جذاب و کراس اوور خودش میتواند جایگزینی برای ماشینهای شاسی بلند گران قیمت موجود در بازار باشد. قدرت بالای فنی در کنار زیبایی ظاهری داخلی و خارجی این خودرو باعث شده تا خرید آن همچنان میان مردم ایران علاقهمندان زیادی داشته باشد. اگر قصد خرید خودرو ایکس 55 ام وی ام را دارید، در گام اول میتوانید با جزئیات این خودرو و کارایی آن آشنا شوید و سپس با توجه به بودجه خود روش نقدی یا اقساطی را برای خرید این خودروی MVM را انتخاب کنید. البته نمای عقب نیز دور از تغییر و تحولات نمانده است و در قسمت سپر عقب و گرافیک داخلی چراغها شاهد تحولات مثبتی هستیم. گفتنی است بیشترین جایی که دستخوش تغییر و تحول شده، کابین ایکس 55 پرو است.
ام وی ام X55 پرو از نظر ایمنی در چه سطحی قرار دارد؟
یکی از بزرگترین تفاوتها و موارد مهم در بررسی ام وی ام X55 پرو، بخش گیربکس آن است. این خودرو همچنان گیربکس CVT را در بخش انتقال قدرت دارد اما نوع این گیربکس در مقایسه با نسل اول آن تغییر کرده است. این گیربکس بهصورت مصنوعی 9 دنده را در اختیار راننده قرار میدهد و عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین گیربکسهای CVT چری دارد. جعبهدنده یادشده روی انواع مختلف خودروهای این برند همچون ام وی ام X22 پرو، آریزو 5 اسپرت و تیگو 7 پرو نصب شده است. مردادماه سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان برای اولین بار تصاویری از نسخه جدید ام وی ام X55 را که برای آزمایش وارد کشور شده بود را منتشر کرد. اما اکنون و پس از گذشت حدود 10 ماه از انتشار خبر مذکور، شرکت مدیران خودرو به صورت رسمی اعلام نموده تا بزودی نسخه پرو و فیس لیفت ایکس55 را عرضه خواهد کرد.
جلوپنجره نصب شده در ام وی ام ایکس 55 پرو طرحی موسوم به کهکشانی مانند دارد که چنین طرحی را پیشتر در محصولات دیگری از مدیران خودرو اعم از ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت، تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو هم مشاهده کرده بود. از دیگر تغییرات صورت گرفته در نمای جلو می توان به تغییر دیزاین قسمت پایینی سپر و اضافه شدن یک تریم قرمز رنگ به لبه زیرین آن و همچنین تغییر چراغ های LED تعبیه شده در سپر اشاره کرد. شرکت مدیران خودرو که بنیان فعالیتهای خود را بر عرضه محصولات چری به بازار کشورمان قرار داده، حالا یکی دیگر از کراس اوورهای این کمپانی چینی را با نام ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به فهرست تولیدات خود اضافه کرده است. فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی بوده و میزان سفتی و نرمی آن با توجه به سرعت و حالت رانندگی تغییر می کند. جدا از این موارد ستون فرمان در ۴ جهت قابل تنظیم است که در خودرو های هم رده ایکس ۵۵ پرو کمتر دیده می شود.
آمار تولید نورا موتور پارس منتشر شد؛ از تیوولی تا کوراندو!
این خودروی کراس اوور محبوب نسخه فیس لیفت و تازهای از همان MVM X55 است و ظاهرا تغییراتی نیز در آن اعمال شد. در این مطلب سعی خواهیم کرد نگاهی به مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو بیندازیم. همانطور که گفته شد، ایکس55 پرو در واقع نسخه کوچکتر فونیکس تیگو7 پرو است. در همین رابطه، میتوان فهمید که اتفاقا قوای محرکه هردو خودرو با هم یکسان بوده و هردو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ هستند که با اتصال به گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارند. در حقیقت، موتور نسبت به گذشته تغییری نداشته و تنها با تغییرات نرم افزاری، حدود 9 اسب بخار و 20 نیوتن متر، خروجی بیشتری تولید مینماید.
همچنین، این خودرو از سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی و ترمز پارک برقی نیز بهره می برد که در کنار سایر ویژگی های ایمنی، حفاظت بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند. وظیفه انتقال قدرت در ام وی ام X55 پرو بر عهده گیربکس CVT قرار دارد که اگرچه از نظر کاهش مصرف سوخت عملکرد مناسبی دارد، اما شاید انتخاب ایده آلی برای یک کراس اوور با این ابعاد و وزن نیست. این نوع گیربکس به دلیل انتقال قدرت پیوسته، حس هیجان و شتاب گیری سریع را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین در مسیرهای کوهستانی یا هنگام رانندگی های پر فشار، ممکن است عملکرد ضعیف تر و خسته کننده تری نسبت به گیربکس های اتوماتیک سنتی یا دوکلاچه ارائه دهد. بازار چین شرکت خودروسازی همچون چری دارد که محصولات این کمپانی را مدیران خودرو در ایران مونتاژ و راهی بازار میکند و از قضا با استقبال خوبی هم روبهرو میشود. چری تیگو 5X در سال 2017 وارد خط تولید این شرکت چینی شد و در سال 98 بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو موفق شد امتیاز تولید آن را با نامگذاری ایکس 55 به دست آورد.
با وجود حرکات عرضی زیاد، سیستم کنترل پایداری ام وی ام X55 پرو عملکرد مناسبی دارد و بهخوبی خودرو را در کنترل شما نگه میدارد. درواقع میتوان گفت که رانندگی با ایکس 55 پرو بیشتر از آنکه به راندن کراساوور شباهت داشته باشد، به راندن هاچبک کراس شباهت دارد. اگر بهتازگی این خودرو را خریداری کردهاید، لازم است تا مدتی را با آن در مسیرهای خلوت رانندگی کنید تا محدودیتهای خودرو را بهخوبی بشناسید. جعبه دنده ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 pro) در مقایسه با مدل پیشین این خودرو بهکلی عوض شده است. حالا یک گیربکس ۹ سرعته CVT جای جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه قبلی را گرفته است.
با فاصله بین دو محور طولانی و حتی طول بدنه بیشتر، بدنه کوچک MVM X55 pro شگفتآور است. با گنجایش صندوق بار تا 1100 لیتر، میتوانید هر آنچه را که میخواهید - حتی کالسکههای بزرگ - با فضای تنگ خداحافظی کنید و هر بار که پشت فرمان یا صندلی مسافر مینشینید، تجربه رانندگی راحت را تجربه کنید. همانطور که اشاره شد MVM X55 PRO یک فیس لیفت از نسخه معمولی این خودرو است که در بازارهای جهانی تحت نام های مختلفی از جمله تیگو 4 معرفی و عرضه شده است. شهرک اتومبیل گودرزی، به عنوان بزرگترین مرکز خودرویی کشور با بیش از ۲۰ سال سابقه، با افتخار نمایندگیهای برجسته از برندهای بینالمللی را ارائه میدهد. ما خدمات کاملی از جمله فروش، خدمات پس از فروش و معاینه فنی با استفاده از فناوری و تخصص برتر به مشتریان ارائه میدهیم.
هر تایر مجهز به سنسور فشار تایر است که اطلاعات فشار تایر و دمای تایر را بر روی پانل ابزار نمایش می دهد تا ایمنی بیشتری در رانندگی تضمین شود. 9CVT سرعته با تعویض دنده های شبیه سازی شده دارای 97 درصد راندمان انتقال و شتاب نرم است. MVM X55 pro با داشتن 34 فضای ذخیره سازی، از جمله یک تکیه گاه مرکزی کشویی فوق العاده راحت و رو به جلو که با زاویه باز بزرگ برای دسترسی راحت تر طراحی شده است، به هم ریختگی را به خاطره ای دور تبدیل می کند.
یک ردیف بالاتر هم کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و دوربین دید 360 درجه ام وی ام ایکس 55 پرو قرار دارند. در بخش پایانی از بررسی ام وی ام X55 پرو بایستی ارزش خرید این خودرو را بررسی کنیم. ام وی ام X55 پرو درواقع نسخه ارزانتر، سبکتر و سادهتر تیگو 7 پرو بهحساب میآید. مشخصات فنی و امکانات این خودرو بهغیراز سیستم تعلیق عقب، تقریباً مشابه هستند و حتی کابین این خودرو نیز مشترک است.
از روکشهای چرم مصنوعی نسبتا باکیفیت برای رودوزی صندلیها و داشبورد استفاده شده است. بیشترین سطح بروزرسانی ها را در ایکس 55 پرو می توان در قسمت فضای داخلی و کابین جستجو کرد. ناموزون بودن ادوات داشبورد و سادگی کابین نسل قبلی حالا دیگر دیده نمی شود و زبان طراحی جدید چری در طراحی کابین که در محصولات اخیر آن نیز بکار گرفته میشود به وضوح قابل مشاهده است. یک مانیتور بزرگ در بالاترین قسمت داشبورد تعبیه شده و در زیر آن دریچههای سیستم تهویه مطبوع با ظاهری کشیده و متصل به هم و در امتداد آن کلید روشن و خاموش کردن موتور خودرو قرار گرفتهاست. همچون سایر خودروهای کراس اوور این خودرو نیز مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و در نسخه پرو و این فیس لیفت همچنان موتور حفظ شده است. البته توان خروجی نسخه پرو به نسبت قبل دچار تغییراتی شده و هماکنون میتواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
نظرات کاربران لغو پاسخ
با ام وی ام ایکس 55 پرو نیز به همین صورت رفتار کردم تا مشخص شود عیار آن چقدر است. البته که تجربه رانندگی با تیگو 7 پرو که مشخصات فنی یکسانی با ایکس 55 پرو دارد را قبلا داشتم. شتابگیری اولیه ایکس 55 پرو نسبت به تیگو 7 پرو بهتر بود که این به دلیل وزن کمتر این خودرو بود. در یک روز گرم و در حالیکه دمای هوا به 30 درجه و شاید هم بالاتر رسیده بود، شتاب صفر تا 100 حدود 10.2 ثانیه ای با بنزین معمولی برای ایکس 55 پرو رقم خورد. این یعنی اگر بنزین با اکتان بالاتر درون باک این خودرو بود و هوا هم مقداری خنکتر بود، امکان دست یافتن به شتاب صفر تا 100 زیر 10 ثانیه برای ام وی ام ایکس 55 پرو محقق می شد.
مانیتور مولتی مدیای نصب شده روی ماشین X55 لذت رانندگی را برای شما چندین برابر میکند. علاوه بر این، میتوانید با مسیریابی آفلاین این مانیتور، به راحتی در جادههای شلوغ رانندگی کنید. فضای کابین خودرو بسیار جذاب است و با وجود یک ساندروف کوچک در بالای سرتان، میتوانید هنگام رانندگی از آسمان آبی بالای سر خودتان لذت ببرید. شارژر بی سیم نیز در یک کنسول اختصاصی برای این خودرو نصب شده است که پس از پر شدن شارژ گوشی به راننده هشدار میدهد.
این فرصت ویژه به خریداران امکان میدهد تا با شرایطی مناسب، مالک ام وی ام X55 پرو شوند. ام وی ام X55 پرو کراس اوور کامپکت مدیران خودرو است که تحت نشان ام وی ام به فروش می رسد. با سلام بنده تا کنون نزدیک کیلومتر با این خودرو رانندگی کردم و به گفته 5 تا نمایندگی که تا کنون رفتم بالاترین کیلومتری که تا الان ثبت کرده اند خودرو بنده بوده . خدا را شکر از لحاظ فنی هیچ گونه مشکلی نداشته به جز دوربین دنده عقب که چهار ماه است قطعه ندارند. ام وی ام ایکس 55 پرو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارد و بنابراین نباید از آن انتظار آفرود داشت. بنابراین در گذر از مسیرهای ناهموار، کشش آن حفظ میشود تا هر چهار چرخ روی زمین باقی بمانند.
به طور کلی طراحی MVM X55 PRO به نسل قبلی خود وفادار بوده و در بخش طراحی ظاهری شاهد تغییرات اندکی نسبت به نسل قبلی این خودرو هستیم. طراحی نمای جلو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو از الگو های طراحی روز پیروی نمی کند و به طور کلی ظاهر به نسبت ساده ای در این نما دارد. چراغ های اصلی این خودرو درون قاب چشمی شکلی قرار گرفته و طراحی به نسبت قدیمی دارد.
این کراساوور با بهرهگیری از امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، تجربهای منحصر به فرد را برای رانندگان فراهم میکند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع یکپارچه با میله پیچشی است. بنابراین سواری آن با اندکی کوبش در جادهها و خیابانهای ایران همراه خواهد بود. همچنین بهدلیل طول کم، فاق کوتاه لاستیکها و سیستم تعلیق ساده، حرکات عرضی بدنه در ایکس 55 پرو زیاد هستند. بنابراین این خودرو مناسب انجام حرکات آکروباتیک حین رانندگی نیست و بههیچعنوان نباید توقع یک خودروی اسپرت را از آن داشته باشید. از بین تمامی خودروهای این برند، ام وی ام ایکس 55 و اکنون ام وی ام X55 پرو بالاترین رده را بین کراساوورهای این برند به خود اختصاص دادهاند.
محصولات خانواده ام وی ام مدیران خودرو
چراغهای LED جذاب با ظاهر فوق العاده زیبا و اسپرت برای این خودرو در نظر گرفته شدهاند. این ماشین با تلفیق هوشمندانه ذوق هنری و کیفیت طراحی شده است و همه این موارد را میتوانید در جزئیات بیرونی این ماشین مشاهده کنیم. ام وی ام X55 پرو – MVM X55 Pro یکی از محصولات جدید مدیران خودرو است که در ادامه به معرفی مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت آن میپردازیم. این خودرو در بازار ایران باید با محصولاتی مانند لاماری ایما، هایما اس7، جک S5، دیگنیتی پرایم و … برای سهم خواهی از بازار رقابت کند. یکی دیگر از تغییرات ظاهری ام وی ام ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبل، استفاده از چراغ های LED به جای هالوژن در این خودروست که البته با چشم قابل تشخیص نیست. ولی در لبه چراغ ها عبارت LED Tec نشان دهنده این تغییر بوده که موجب می شود نور چراغ ها و عمر آنها نسبت به نسخه قبلی بیشتر شود.
داشبورد با خطوط افقی باریک و چیدمان مینیمالیستی طراحی شده که زیبایی و مدرنیته را به نمایش می گذارد. نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، در مرکز داشبورد و بالای دریچه های تهویه قرار گرفته و حس مدرن بودن را به کابین می افزاید. در کنار آن، نشانگرهای دیجیتال پشت آمپر و پنل لمسی سیستم تهویه، بر جذابیت بصری و کاربری آسان افزوده اند. همچنین اهرم الکترونیکی تعویض دنده با ابعاد کوچک و طراحی اروپایی، فضایی متفاوت و مدرن به کنسول میانی بخشیده است.
قیمت این خودرو در بازار داخلی ما به احتمال زیاد نزدیک یک میلیارد تومان است. متاسفانه این قیمت کمی برای کراس اوور کوچک و جمعوجوری همچون ام وی ام ایکس 55 پرو زیاد است و نمیتواند مشتری زیادی جذب کند. در ابتدا پیچ ها را با سیستم کنترل پایداری روشن اما با سرعت بالا طی کردم تا عملکرد ESP ایکس 55 پرو مشخص شود. البته که ایکس 55 پرو به دلیل جلو محرک بودن مقداری کم فرمانی داشت که مشکل عمده تمام خودروهای جلو محرک است. شتابگیری اولیه و ثانویه ایکس 55 پرو بسیار خوب بود و هماهنگی موتور با گیربکس بسیار رضایتبخش بود. تمام سعی خودم را می کنم تا خودرو را در حین تست به چالش بکشم و اصلا اهل آرام و نرم رانندگی کردن نیستم!
مصرف سوخت ماشین ام وی ام X55 پرو
وجود کول باکس (Cool Box)، صندلی راننده ۶ حالته برقی و صندلی سرنشین جلو ۴ حالته دستی، راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. روکشهای چرمی صندلیها در کنار قابلیت ایزوفیکس (ISOFIX) برای نصب ایمن صندلی کودک، بر راحتی و ایمنی این خودرو افزودهاند. همچنین، این خودرو دارای خروجی ۱۲ ولت، شارژر بیسیم، آینه وسط الکتروکرومیک، آینههای جانبی تاشو برقی با تنظیم برقی و گرمکن است. سقف سانروف و پاور ویندوز نیز از دیگر امکاناتی هستند که تجربه رانندگی را برای سرنشینان این خودرو دلپذیرتر میکنند. طراحی داخل کابین ام وی ام X55 Pro بسیار شبیه به دیزاین داخل کابین تیگو ۷ پرو بوده و به نوعی نسخه کوچک شده آن به حساب می آید.
درباره ام وی ام X55 پرو
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. بنابراین هنگام عبور از کوچهها و خیابانهای باریک یا تغییر لاین، بایستی این کار را با دقت انجام دهید. خوشبختانه ایکس 55 پرو به دوربین 360 درجه مجهز است که دید کاملی را نسبت به محیط ایجاد میکند. ام وی ام X55 پرو در گام اول، یک کراساوور شهری بهحساب میآید و برای رانندگی در شهر ایدهآل است.
مانیتور مولتی مدیای ۱۰.۲۵ اینچی ام وی ام X55 پرو نیز به سبک خودروهای اروپایی از وسط داشبورد بیرون آمده و دید بهتری پیدا کرده است. اقاپرایددرسال اینمهه کشته میده کسی پاسخ گونیست.ماشین به این بعضی یامیگن مارفتیم پذیرش نشیدمچرادروغ میگید.من جمعه رفتم خیلی خلوت بودبرایاکسل عقب بازدیدانجام شدوبخداکلی ماروتحویل گرفتن. در طرح فروش نقدی، خریداران میتوانند با پرداخت ۶۰٪ مبلغ خودرو بهعنوان پیشپرداخت، ثبت سفارش خود را انجام دهند. خروجی اگزوز فیک نیز در گذشته به صورت کروم بود که در این نسخه به حالت استیل درآمده است.
این روزها محصولات مدیران خودرو به خودروهای مرسوم بازار ایران تبدیل شدهاند. تولید متوالی نسلهای مختلف از محصولات چری و عرضه انبوه آنها به بازار سبب شده است تا خودروهای ام وی ام نزد مشتریان ایرانی مقبول واقع شوند. یکی از جدیدترین محصولات این برند برای بازار ایران ام وی ام ایکس 55 پرو است که ما در دیجیاتو آن را بهطور دقیق بررسی کردهایم.
صندلی های ام وی ام X55 پرو طراحی نیمه اسپرت داشته و در برگیرندگی مناسبی دارند و روکش آنها از جنس چرم مصنوعی بوده و در قسمت هایی از آن متناسب با دیزاین کابین خودرو از رنگ قرمز استفاده شده است. در کل ام وی ام X55 Pro نسبت به قیمت و رقبای خود طراحی مناسب تری داشته و دیزاین متفاوت تری را به نمایش می گذارد. ام وی ام X55 پرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که قدرتی معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. این ارقام نسبت به نسخه معمولی X55 بهبود یافته اند و تجربه رانندگی بهتری را برای رانندگان فراهم می کنند. با این مشخصات، شتاب صفر تا صد خودرو به ۱۰.۹ ثانیه می رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۱ لیتر است.
تجربه رانندگی با ام وی ام X55 پرو
چراغهای روز دینامیک نوع G این چهره فوقالعاده جذاب را تکمیل میکنند، روشنتر هستند و اثر محرک بهتری دارند. تا الان مشکلی نداشتم و در مقایسه با شاهینی که الان ۵ ماهه گرفتم خیلی بهتره. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.
{نظرات کاربران
|}اما به تازگی شرایطی مهیا شد تا بتوانیم بیشتر با ام وی ام ایکس 55 پرو آشنا شده و تجربهای هرچند کوتاه را به صورت ویدئویی با شما مخاطبان عزیز پایگاه خبری چرخان به اشتراک بگذاریم. البته قبل از مشاهده ویدئو تجربه رانندگی با X55 PRO، بهتر است تا نگاهی به مشخصات این سوگلی مدیران خودرو بیندازیم. در نمای عقب این خودرو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های عقب این خودرو است که طراحی تا حدی مستطیلی شکل داشته و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو نیز طراحی مناسبی داشته و به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده اند. MVM X55 pro با صفحه نمایش LCD شناور 10.25 اینچی UHD فوق شفاف با رزولوشن تا 1920x720، عملکردی نرم تر از تلفن همراه و طراحی رابط کاربر پسند مجهز به سه دستگاه، فناوری داخل کابین را به سطح بالاتری می برد.
در بخش رودری های ایکس ۵۵ پرو شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. جدا از این موارد در بخش رودری از دوخت و خطوط قرمز استفاده شده که با طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو هماهنگ بوده و احساس هیجان را به سرنشینان القا می کند. پیشرانهای که برای این کراس اوور در نظر گرفته شده مانند نسل قبلی یک پیشرانه 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد.
البته انتظار داریم که قیمت برخی قطعات ظاهری ایکس 55 پرو بهدلیل سبک طراحی این قطعات قابلتوجه باشد. آپشنهای رفاهی خودرو در ایکس 55 پرو قابلقبول هستند و هنگام رانندگی در شهر یا سفرهای جادهای، کمبودی را از این نظر احساس نخواهید کرد. کیفیت قطعات کابین نیز قابلقبول هستند؛ هرچند توصیه میکنیم که در حفظ و نگهداری اتومبیل خود کوشا باشید تا دچار مشکلات ناخواسته نشوید.
X55 پرو دارای موتور 1.5 لیتری با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر است. شیفتر گیربکس به صورت الکترونیکی طراحی شده و امکان تعویض دستی دندهها یا تیپ ترونیک را در فراهم می کند. همچنین بهکارگیری نوارهای قرمز رنگ درون کابین نیز هماهنگی مناسبی با نمای بیرونی پدید آورده است.
پیشرانه این خودرو در مقایسه با نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است اما نسل جدید گیربکس CVT چری و همچنین بهروزرسانیها در نمای داخلی، از آن خودرویی بهتر ساختهاند. از سوی دیگر، اکنون تیگو 5 و تیگو 7 نیز از چرخه تولید حذف شدهاند و این خودرو با رقبایی از خانواده خود روبهرو نیست. بنابراین حداقل روی کاغذ، نسخه پرو شانس موفقیت بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. نسخه جدید ام وی ام ایکس ۵۵ ضمن تغییر سبک طراحی داخلی خود (مشابه چری تیگو ۷ پرو)، از یک نمایشگر لمسی بزرگ 25/10 اینچی به همراه ترمز پارک برقی، اهرم تعویض دنده الکتریکی و اتوهلد نیز بهرهمند شده است. ام وی ام X55 پرو یک خودروی کراس اوور کوچک است که نسخه فیس لیفت ام وی ام X55 شرکت مدیران خودرو محسوب می شود. تقریبا اواخر سال 1400 بود که مدیران خودرو پس از عرضه ام وی ام X55 معمولی با نام ام وی ام X55 اکسلنت اسپرت، اعلام کرد که بزودی نسخه پرو این خودرورا رونمایی و به بازار عرضه خواهد کرد.
از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. سرویس روغن ها و فیلترها تا 50 هزار رایگان بعد از ان هر بار یک میلیون و پانصد تومان. MVM MVM X55 pro دارای ظرفیت بکسل 750 کیلوگرم بدون ترمز و 1300 کیلوگرم ترمز است.
خودرو X%% یک کراساوور شهری از شرکت ام وی ام است که به عنوان یک خودروی خانوادگی و اقتصادی شناخته میشود. این خودرو با طراحی مدرن، امکانات رفاهی مناسب، و سیستمهای ایمنی متعدد عرضه شده و برای رانندگی در شهر و سفرهای خانوادگی ایدهآل است. X55 با موتور کممصرف و کابین جادار، برای کسانی که به دنبال راحتی و مقرونبهصرفه بودن در کنار طراحی زیبا هستند، گزینهای مناسب محسوب میشود. اندازه نمایشگر روی داشبورد 25 در 10 اینچ است که به حالت ایستاده قرار گرفته و شکوه و عظمت خاصی را به کابین هدیه میدهد.
خودروی چینی ایکس 55 به عنوان یکی از خودروهای لوکس کراس اوور شناخته میشود که با وجود داشتن کابین بسیار زیبا و همچنین بدنه مقاوم، توانسته به یکی از زیباترین خودروهای چینی برای ایرانیان تبدیل شود. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک، ایربگ، مانیتور، ساندروف، شتاب بالا و موتور قدرتمند است تا بتوانید در هر شرایطی از رانندگی با آن نهایت لذت را ببرید. بنابراین، هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری، این ماشین میتواند یک انتخاب بسیار عالی باشد. انتخاب این ماشین برای رانندگی در شهر و جاده میتواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین، اگر به دنبال خرید خودرویی هستید که هم در جاده و هم در شهر هر لحظه و هر جا همراهتان باشد، این خودرو را انتخاب کنید. نمای بیرونی ام وی ام ایکس 55 پرو دچار تغییرات جزئی و اندکی شده و این تغییرات منحصر در مواردی همچون جلوپنجره، سپر جلو و چراغهای روشنایی در روز شده است.
مجموعه این ویژگیها، ام وی ام X55 پرو را به گزینهای ایدهآل برای رانندگی شهری و جادهای تبدیل کرده است. در کاتالوگ رسمی این محصول به طور مستقیم حرفی از شتاب صفر تا صد زده نشده است. با توجه به میزان توان موتور و نسبت آن با وزن خودرو، احتمالا شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو چیزی حدود ۱۱ تا ۱۱/۵ ثانیه خواهد بود. همچنین میانگین مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نیز کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود. ام وی ام X55 پرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT با ۹ سرعته مصنوعی به چرخ های جلو منتقل کند.
{نگاهی به مشهورترین خودروهای ملی در کشورهای جهان
|}در نمای بیرونی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو شاهد یک فیسلیفت نسبتا جزئی هستیم که مواردی مثل جلوپنجره، سپر جلو و چراغهای روز در آن دستخوش تحولات مثبت شدهاند و ظاهر زیباتری نسبت به گذشته برای این محصول مدیران خودرو پدید آوردهاند. شرکت مدیران خودرو طی روزهای اخیر نسخه فیس لیفت کراساوور جمعوجور خود با نام ام وی ام X55 پرو را بهعنوان جایگزین نسخه قبلی به فهرست محصولات خود اضافه کرده است. در ادامه با مجله خودرو همراه مکانیک همراه باشید تا بررسی کامل مشخصات x55 پرو پرو را به اطلاع برسانیم. به جای نصب یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT رابط موتور و چرخ ها بوده و نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. لازم به ذکر است که همین موتور و گیربکس دقیقا روی آریزو 5 فیس لیفت، آریزو 6 و فونیکس تیگو 7 پرو نیز نصب شده است.
نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی به حالت ایستاده روی داشبورد شکوه خاصی دارد و استفاده از روکشهای چرمی در قسمت میانی داشبورد، کیفیت کابین را نسبتا بالا برده است. در کنسول وسط ام وی ام ایکس 55 پرو یک شیفتر دنده الکترونیکی یا به اصطلاح شیفت بای وایر نصب شده که دقیقا مشابه آن را در تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز دیده بودیم. مزیت این شیفترهای الکترونیکی این بوده که دیگر اتصال مکانیکی بین شیفتر و گیربکس وجود ندارد و فضای بیشتر در کنسول برای قراردادن اشیا و لوازم مختلف در دسترس است. پنل دیجیتالی سیستم تهویه ایکس 55 پرو مشابه با تیگو 7 پرو بوده، ولی این خودرو فاقد سیستم تهویه دوکاناله است. بلکه تهویه X55 پرو از نوع تک کاناله بوده و امکان تنظیم دمای مجزا برای سرنشینان جلو وجود ندارد.
پشت آمپر X55 پرو از نوع دیجیتالی بوده و گرافیک آن به تناسب حالت های مختلف رانندگی تغییر می کند و نمای جالب و قابل توجهی را به وجود می آورد. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو با رقابت شدید از سوی مدل های مختلف در بازار مواجه است. از جمله رقبای آن می توان به هایما S5، تیگارد X35 و چانگان CS35 پلاس اشاره کرد.
شیشه ها همانند نسخه قبلی اندازه مناسبی دارند و فضای دید مناسبی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان میآورند. یک خط از انتهای چراغ جلو شروع شده و با عبور از بالای دستگیره درب ها تا انتهای درب عقب کشیده و محو می شود. در ابتدا، شماره گذاری این خودروها توسط سازمان استاندارد متوقف شد تا از ایمنی تمامی خودروها اطمینان حاصل شود. با این حال، پس از انجام فراخوان و تعویض اکسل های معیوب در برخی از خودروها، این نگرانی ها برطرف شد و شماره گذاری ایکس ۵۵ پرو از سر گرفته شد. طبق اعلام مدیران خودرو، دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و خودروهای تولیدی جدید ایمن و بدون مشکل به بازار عرضه می شوند.
این خودرو اگرچه از نظر بسیاری از ایرانیان به عنوان یک خودروی شاسی بلند شناخته میشود، اما جزء خودروهای کراس اور است. با این حال فرقی نمیکند که درباره این ماشین چه فکری میکنید، مهم این است که آن را بخرید و از عملکرد بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. طراحی فوق العاده جذاب ایکس 55، یکی از بهترین مشخصههای آن است که باعث شده تا بتوان آن را به عنوان جایگزینی برای خودروهای گران قیمت موجود در بازار شناخت. این خودروی چینی از هر نظر میتواند نیازهای شما را به یک خودروی باکیفیت برطرف کند. اگر طرفدار خودروهای چینی هستید، احتمالا نام ماشین X55 را به عنوان یکی از بهترین خودروهای MVM شنیدهاید.
عملکرد سیستم ترمز ایکس 55 پرو نیز بعد از کلی فشار و ترمزگیزی های پی در پی توسط من و تعدادی دیگر از خبرنگاران افت چندانی نداشت و رضایتمان را جلب کرد. داخل کابین ام وی ام ایکس 55 پرو دقیقا مشابه فونیکس تیگو 7 پرو یا همان چری تیگو 7 پرو مدیران خودرو طراحی شده است. حتی تریم مشکی و قرمزی که روی داشبورد و تودوزی صندلی های این خودرو اعمال شده نیز مشابه با تیگو 7 پرو است.
خودرو mvm 550 اتوماتیک