بهبود رتبه سایت گام به گام

⭐ نکته های کلیدی و اساسی درباره افزایش رتبه سایت در گوگل آموزش های کاربردی و گام به گام

پس اگر از اعتبار لینکی که استفاده می‌کنید مطمئن نیستید بهتر است آن را حذف کنید. لینک‌هایی که می‌گیرید باید با محتوای سایت شما مرتبط باشند وگرنه باعث هدایت ترافیک نمی‌شوند. این استراتژی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تحقیقات کلمات کلیدی خود را بهینه کنید و محتوای خود را با نیازهای مخاطبانتان بهتر تنظیم کنید. انتشار مقالات جدید مرتبط با موضوعات اصلی سایت، اعتبار سایت شما را نزد گوگل افزایش می‌دهد. لینک‌دهی از این مقالات به صفحات کلیدی، قدرت بیشتری به آن‌ها منتقل کرده و شانس شما را برای رتبه‌های بالاتر افزایش می‌دهد. صفحات محلی باید بهینه‌سازی شوند تا در جستجوی محلی برای کاربران قابل دسترس باشند.

طبق مطالعه ای که توسط Infront Webworks انجام شده است ، صفحه اول گوگل 95 درصد از ترافیک وب را دریافت می کند که صفحات بعدی 5 درصد یا کمتر از کل ترافیک را دریافت می کنند. ممکن است او از شما بزرگ‌تر و قوی‌تر باشد، اما اگر به‌جای رقابت مستقیم، روی نقاط ضعفش تمرکز کنید و استراتژی خود را بر اساس تحلیل دقیق بچینید، احتمال پیروزی شما افزایش می‌یابد. در نهایت، حل تمرین‌ها نه‌تنها در دروس فنی و مهندسی بلکه در تمامی حوزه‌های آموزشی ضروری است. این کار دانشجویان را برای مواجهه با مسائل پیچیده‌تر آماده کرده و آن‌ها را به یادگیرندگانی فعال و مستقل تبدیل می‌کند. بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان هنگام مطالعه کتاب‌های درسی، با چالش‌هایی در حل تمرینات مواجه می‌شوند که گاهی منجر به ناامیدی یا بی‌انگیزگی در ادامه مسیر یادگیری می‌شود.

سپس مطمئن شوید که رازهای ‘7 reveal را فاش کرده اید ، و از نظر ایده آل ، آنچه نشان می دهید جدید یا منحصر به فرد است. داستان Alibaba ، که متمرکز بر اشتیاق آنها به تجارت بود ، به آنها کمک کرد تا به یک شرکت تجارت الکترونیکی چند میلیارد دلاری تبدیل شوند. اگر این راهنما را از ابتدا تا انتها می خوانید ، بهترین چوب گلف را برای سالمندان با قیمت مناسب و مطمئن می شناسید. با صاحبان وبلاگ هایی که در پست خود به آنها اشاره کرده اید تماس بگیرید و از آنها بخواهید که آن را بررسی کنند. بیایید فرض کنیم شما در ساب نیچ (درباره نیچ مفصل توضیح خواهیم داد) “survival knife” قرار دارید.

به روز رسانی وب‌سایت یک فرآیند مداوم است که به شما امکان می‌دهد تا با دنیای دیجیتال سریع در جریان بمانید. با اجرای این گام‌های ساده اما اساسی، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در بهترین وضعیت ممکن برای جذب و نگه‌داری کاربران قرار دارد. با توجه به محبوبیت روزافزون تجارت الکترونیک در دستگاه های تلفن همراه، بهینه سازی فروشگاه آنلاین شما برای تلفن همراه ضروری است. از یک طرح بندی واکنشگرا استفاده کنید که به طور خودکار با اندازه صفحه دستگاه تنظیم شود. همچنین شرکت‌هایی که در زمینه خدمات سئو مشغول فعالیت هستند، لازم است که کلیه فعالیت‌های انجام شده برای بهبود سایت را توضیح دهند و در پایان یک گزارش سئو کامل از خدمات خود را ارائه دهند.

کلمات کلیدی طولانی به‌طور کلی رقابت کمتری دارند و می‌توانند به شما کمک کنند سریع‌تر به نتایج برسید. علاوه بر این، حل تمرینات باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شده و انگیزه‌ی یادگیری را بالا می‌برد. با تمرین مستمر، نقاط ضعف فرد مشخص شده و امکان بهبود آن‌ها فراهم می‌شود. این روش یادگیری، علاوه بر آماده‌سازی برای امتحانات، منجر به ایجاد عادت‌های مطالعاتی پایدار و مؤثر می‌شود. اکثریت مردم از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا می کنند، بنابراین داشتن یک وب سایت بهینه شده برای موبایل بسیار مهم است.

گاهی جابجایی سرور باعث می شود که شما URL های سایت خودتان را ریدارکت کنید. متن جایگزین یا alt به کاربرانی که از نظر بصری مشکل دارند، این امکان را می دهد تا با استفاده از نرم افزارهای تبدیل متن به صوت، محتوای تصویر را بهتر درک کنند. با وجود این که متا دیسکریپشن به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما در جستجو تاثیر ندارد، اما بر روی نرخ کلیک سایت شما بسیار موثر است. در این بخش باید به موضوع الزامات یک نقشه راه و موارد مهم آن بپردازیم که باید در آن راستای افزایش رتبه در گوگل، از آن استفاده کنید. آموزش در حوزه سئو در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته در دسترس است، بنابراین هرکسی می‌تواند یک برنامه آموزشی مناسب را پیدا کند که با نیازها و سطح مهارت خود، مطابقت داشته باشد.

سئو (SEO) به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوی اینترنت استفاده می‌شود. با بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، فرصت بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان و مشتریان جدید فراهم می‌شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرند، تعداد و کیفیت بک‌لینک‌هایی است که سایت شما دریافت می‌کند. هرچه سایت‌های معتبر بیشتری به شما لینک بدهند، افزایش سئو سایت شما بیشتر خواهد بود. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای مرور اینترنت، بهینه‌سازی سایت برای موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد.

البته این عدد لزوما ثابت و قطعی نیست و بسته به محتوای شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد. اندازه فایل تصویر باید کمتر از 100 کیلوبایت بهینه شود تا سرعت بارگذاری بهبود یابد. افزونه Converter for Media برای تبدیل تصاویر به فرمت WebP یا AVIF توصیه می شود. در مقایسه با WebP، فرمت AVIF امکان دستیابی به اندازه فایل های کوچکتر را نیز فراهم می کند. به طور مثال، اگر شما در حال راه اندازی وب‌سایتی چند زبانه هستید می‌توانید از ابزارهایی برای جذابیت محتوای چند زبانه استفاده کنید. با مطالعه مقاله زیر می‎‌توانید اهمیت لینک‌‎های داخل وب‌سایتتان را به خوبی متوجه شوید.

با رعایت این نکات کلیدی، می توانید سئوی وب سایت خود را ارتقا داده و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. به این نکته توجه کنید که بسیاری از این موارد ساده به نظر می‌رسند اما موفقیت در آنها نیاز به تجربه، تمرین، آموزش و یادگیری مداوم دارد. برای اینکه صفحات سایتت توی نتایج جستجو بهتر دیده بشن، باید تگ‌های عنوان، متا تگ‌ها و محتوای صفحات رو بهینه کنی. این سه بخش تأثیر زیادی روی سئو دارن و هم برای گوگل و هم برای کاربرا مهم هستن. نقشه کلمات کلیدی بهت کمک می‌کنه ساختار سایتت رو بهتر مدیریت کنی و مطمئن بشی که همه کلمات کلیدی مهمت پوشش داده شدن. برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دسته‌بندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی.

ایجاد یک تجربه کاربری مثبت باعث می شود که نرخ پرش (بانس ریت) کاربران کمتر و زمان سپری شده توسط آن ها در سایت بیشتر شود. مقالات آموزشی می‌توانند با ارائه اطلاعات، نکات و استراتژی‌های ارزشمندی که می‌توانند به افراد در درک مفاهیم و بهترین شیوه‌های سئو کمک کنند، نقش مهمی در یادگیری سئو داشته باشند. این مقالات می‌توانند جنبه‌های مختلف سئو را پوشش دهند، مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئو On-page، سئو فنی، ساخت لینک و بازاریابی محتوا. با مطالعه مقالات آموزشی، افراد می‌توانند پایه محکمی از دانش سئو به دست آورند و از آخرین روندها و تغییرات در صنعت مطلع باشند. علاوه بر این، بسیاری از مقالات آموزشی مثال‌های عملی، مطالعات موردی و راهنمای گام به گام ارائه می‌دهند که می‌تواند به افراد کمک کند تا استراتژی‌های سئو را به طور موثر اجرا کنند. به‌طورکلی، مقالات آموزشی می‌تواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های سئوی خود است.

ویدیوها ابزار قدرتمندی برای اینکه چگونه بازدید سایت را بالا ببریم هستند. موتورهای جستجو به سایت‌هایی که محتوای ویدیویی ارائه می‌دهند توجه بیشتری دارند. علاوه بر این، ویدیوها می‌توانند کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت شما نگه دارند. برای بهبود رتبه سایت در گوگل اولین اقدام این است که تمامی این محتواها را پیدا کنید و اقدامات لازم را برای حذف محتوای تکراری و جایگزینی آن، انجام دهید. انکر تکست ها یک لینک را به صورت دقیق توصیف کرده و به کاربر اطلاع می دهند که قرار است چه محتوایی را در یک لینک خاص مشاهده کنند. تاثیر لینک سازی داخلی بر روی افزایش رتبه گوگل صفحات هدف بیشتر از دیگر صفحات است.

ایجاد منظم محتوای با کیفیت بالا برای حفظ کاربر و دیده شدن وب سایت شما بسیار مهم است. موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت هایی را ترجیح می دهند که به طور مداوم اطلاعات با کیفیت و به روز رسانی را ارائه می دهند. ساختار پیوند واضح به موتورهای جستجو کمک می کند تا سلسله مراتب و روابط صفحات را بهتر درک کنند. داده‌های ساختاریافته به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق ریچ اسنیپت‌ها، دید خود را در نتایج جستجو افزایش دهند. یکی از عواملی که می‌تواند بر افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، نرخ پرش است.

استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Ads هم می‌تونه کمکت کنه تا بفهمی چه کلمات کلیدی منجر به فروش و درآمد می‌شن و باید روی اون‌ها بیشتر تمرکز کنی. فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گه که کدوم صفحات و فایل‌های سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. به‌عبارت ساده، این فایل راهنمایی می‌کنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن. خوشبختانه، اگه نقشه سایت به‌طور خودکار ساخته نشد، استفاده از ابزارهایی مثل sitemap generator کار رو برات آسون می‌کنه. وقتی لینک های انکر تکست را “بالاتر از حد” قرار می دهید ، می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد.

بهینه‌سازی تجربه کاربری (UX) در صفحات فروشگاه یک عامل کلیدی برای موفقیت تجارت الکترونیکی است. یک UX بهینه مشتریان را به خرید تشویق می‌کند، وفاداری را افزایش می‌دهد و درآمد را افزایش می‌دهد. نرخ بازگشت کاربر (URR) معیاری کلیدی برای ارزیابی وفاداری مشتری و موفقیت کلی کسب و کار شما است. URR نشان دهنده درصد کاربرانی است که در یک دوره زمانی مشخص به وب سایت، اپلیکیشن یا پلتفرم شما باز می گردند. تیم حرفه‌ای مای کاستومر با دارا بودن تعداد بالای نیروهای متخصص می‌تواند نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

با بهینه سازی عنوان، توضیحات متا و محتوای سایت خود برای کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید ترافیک ارگانیک را به فروشگاه خود هدایت کنید. همچنین، می‌توانید از خدمات کارشناسان سئو استفاده کنید تا بهبود رتبه سایت خود را به صورت حرفه‌ای و موثر انجام دهید. داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. استفاده از Schema Markup می‌تواند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند و باعث شود که اطلاعات سایت شما به صورت غنی‌تر در نتایج جستجو نمایش داده شوند. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با هدف افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود. هدف اصلی سئو این است که وب‌سایت‌ها را به گونه‌ای بهینه‌سازی کند تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو، در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرند.

این فرآیند نه‌تنها در دروس مدرسه و دانشگاه، بلکه در زندگی روزمره و مسیر حرفه‌ای افراد نیز تأثیرگذار است. با تمرین مستمر، توانایی تحلیل، تفکر منطقی و خلاقیت در حل مسائل افزایش می‌یابد و فرد با اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌تواند چالش‌های جدید را بپذیرد. البته، استفاده از منابع کمکی مانند گام‌به‌گام باید هوشمندانه باشد تا به جای وابستگی، یادگیری فعال و مؤثر را تقویت کند. حل تمرین نقش کلیدی در توسعه‌ی مهارت‌های حل مسئله دارد و یادگیری را از سطح تئوری به سطح عملی و کاربردی منتقل می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود که فرد بتواند دانش خود را در شرایط واقعی به کار بگیرد و با چالش‌های مختلف روبه‌رو شود. به یاد داشته باشید که صبر و پشتکار برای موفقیت در بهینه سازی موتور جستجو ضروری است.

SERP Scan کلمات کلیدی را که طی 12 ماه گذشته به سایت شما ارسال کرده اند به شما نشان می دهد. من از آن استفاده کرده ام تا کلمات کلیدی را که به صورت ارگانیک برای سایت من تبدیل می شوند ، شناسایی کنم. پیوندها به وب‌سایت شما از سایت‌های معتبر، عامل مهمی در رتبه‌بندی گوگل هستند. درک مخاطبان هدف خود به شما کمک می کند محتوای خود را با نیازها و علایق آنها مطابقت دهید. هدف گیری مجدد به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را به افرادی که قبلاً از وب سایت یا برنامه شما بازدید کرده‌اند نمایش دهید. تبلیغات بازدید هدفمند (Retargeting Ads) یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که به شما امکان می دهد به مشتریانی که قبلاً با وب سایت یا محصولات شما تعامل داشته اند، مجدداً دسترسی پیدا کنید.

لینک هایی از وب سایت های معتبر و مرتبط به وب سایت شما اعتبار می دهد و به آن کمک می کند در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرد. این ابزار هم به صورت رایگان و هم صورت پولی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اندازه بسیار زیادی می‌تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند. بهینه سازی موبایل ضروری است زیرا گوگل محتوا را بر اساس نسخه موبایل وب سایت رتبه بندی می کند. هر صفحه باید متا تگ های منحصر به فردی داشته باشد تا از سردرگمی موتورهای جستجو جلوگیری شود. با بهینه سازی متا تگ ها می توانید به میزان قابل توجهی دید وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. برچسب های متا نقش مهمی در دیده شدن و تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما در موتورهای جستجو دارد.

صفحه اصلی شما مهم ترین صفحه شما و احتمالا قوی ترین صفحه وبسایت شما می باشد. قدرت لینک (یعنی ارزش لینک) از صفحه اصلی به تمام صفحات فرعی توزیع می شود. در حالت ایده آل، شما باید با استفاده از لینک های داخلی ارزش لینک را به صورت یکنواخت به تمام صفحات فرعی توزیع کنید. فرض کنید که می توانید نام دامنه کاملا منطبقی را بدست آورده، تولید محتوا کرده و شروع به دریافت لینک های مفید کنید. همیشه بدست آوردن رتبه بالا سایت در گوگل در یک ماه، ماندن شما در آن را تضمین نمی کند. ما مواردی داشته ایم که به رتبه یک گوگل رسیده اند و سپس برای شش ماه به رتبه 30 سقوط کرده و مجددا به صفحه اول موتور جستجو رسیده اند.

متا تگ های بهینه شده کمک بیشتری می کنند ترافیک ارگانیک برای ایجاد و بهبود تجربه کاربر. محتوای تازه مدت زمان جلسه را بهبود می بخشد و به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما فعال و مرتبط است. کیفیت محتوای بالا منجر به یافتن بهتر و بهبود رتبه وب سایت شما می شود. افزودن اطلاعات جدید و به‌روزرسانی محتوای صفحات کلیدی می‌تواند تأثیر مثبتی بر افزایش رتبه گوگل داشته باشد. استفاده از آمارهای تازه، تحقیقات جدید و اضافه کردن سؤالات متداول به محتوای فعلی، صفحات شما را برای کاربران و گوگل ارزشمندتر می‌کند. لینک‌های خراب می‌توانند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو آسیب بزنند.

سرعت بارگذاری سایت برای تجربه کاربری بهتر و همچنین بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم است. با افزایش سرعت بارگذاری سایت، کاربران شانس بیشتری برای بازدید و مشتری شدن دارند. شاید بسیاری از شما به دنبال ثبت رایگان سایت در گوگل باشید یا اینکه به فکر ساخت نقشه سایت باشید. در ادامه مطالب اطلاعات دقیقی را در مورد نقشه سایت در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید در جهت افزایش رتبه گوگل صفحات از آن، بهره مند شوید. روش های بسیار زیادی برای بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه در گوگل وجود دارد که به شما کمک میکند تا ترافیک وبسایت تان را افزایش دهید. اگر شما یک کمپین پولی برای به دست آوردن ترافیک اجرا کنید، شاید خیلی ایده خوبی نباشد.

اما من می خواهم شما را برای موفقیت طولانی مدت تنظیم کنم تا به محض اینکه نسخه جدید الگوریتم گوگل به روزرسانی شود مجازات نشوید. می توانم مستقیماً به برخی از استراتژی های عملی SEO برای جهش سایت شما بپردازم.

با استفاده استراتژیک از لینک های داخلی، می توانید ساختار وب سایت خود را بهبود بخشیده و دید در موتورهای جستجو را افزایش دهید. در نهایت صبور باشید، سئو یک فرآیند زمان‌بر است و نتایج آن ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا مشخص شود. بنابراین، صبور باشید و به بهینه‌سازی سایت خود ادامه دهید تا به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو دست یابید. نظرات کاربران و بررسی‌های مثبت می‌توانند به افزایش سئو سایت شما کمک کنند. سایت‌هایی که تعامل بیشتری با کاربران دارند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنند. محتوای قدیمی و منسوخ می‌تواند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو آسیب بزند.

اگر شما وبسایت خودتان را از همین امروز بهینه سازی کنید قطعا وبسایت شما رتبه بالاتری را در صفحه اول گوگل به دست می آورد و در نتیجه باعث می شود که ترافیک زیادی به وبسایت شما بیاید. در طولانی مدت، شما می توانید نتایج بسیار بهتری را به دست بیاورید و اثرات فوق العاده بالا بردن سئو سایت ها را ببینید. هدف از سئو، ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است. با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به طور خلاصه، سئو به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در دنیای دیجیتال به نمایش بگذارید و به موفقیت برسید.

ریدایرکت‌های زنجیره‌ای و حلقه‌های ریدایرکت یه مشکل بزرگ توی سئو هستن. زنجیره ریدایرکت وقتی اتفاق می‌افته که یه صفحه به صفحه دیگه ریدایرکت بشه و اونم به یه صفحه دیگه و این داستان ادامه پیدا کنه. اینجور مشکلات باعث می‌شن موتورهای جستجو و حتی کاربرا نتونن به درستی به محتوای نهایی برسن. این یه کد ساده‌ست که به صفحات سایتت اضافه می‌کنی تا گوگل بفهمه چه نوع محتوایی رو نمایش می‌دی. ابزارهایی مثل Google’s Structured Data Markup Helper یا Schema.org بهت کمک می‌کنن این کارو راحت‌تر انجام بدی. امروزه بیشتر جستجوها از طریق موبایل انجام می‌شن، پس اگه سایتت روی موبایل درست کار نکنه، بخش بزرگی از کاربران رو از دست می‌دی.

برای بهبود رتبه سایت در جستجوی محلی، باید از تکنیک‌های سئو لوکال استفاده کرد. استفاده از تصاویر مناسب و بهینه‌سازی شده، برای بهبود رتبه سایت بسیار مهم است. مشارکت فعال در شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن محتوای سایت می‌تواند چگونه افزایش سئو سایت را بهبود بخشد. این باعث می‌شود که ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شود و همچنین اعتبار سایت شما افزایش یابد. برای بهینه سازی و ریسپانسیو بودن سایتتان در موبایل آموزش “آموزش افزایش سرعت سایت برای صفحات موبایل AMP” را مطالعه کنید. لینک‌سازی خارجی به معنای دریافت پیوند از سایت‌های دیگر به سایت شما است.

قبل از هر چیز باید مسیر یادگیری سئو، یعنی نقشه راه سئو را بدانید و از آن در راستای افزایش رتبه سایت در گوگل بهره مند شوید. لینک‌های شکسته تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کنن و می‌تونن به سئوی سایتت آسیب بزنن. ابزارهایی مثل Screaming Frog و Ahrefs بهت کمک می‌کنن تا لینک‌های شکسته رو پیدا کنی و اونا رو اصلاح یا ریدایرکت کنی. وقتی چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی مشابه رتبه می‌گیرن، گوگل نمی‌تونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نشون بده و ممکنه همه صفحات رو با هم پایین بیاره. باید صفحات مشابه رو ترکیب یا بهینه کنی تا یکی از اون‌ها به عنوان صفحه اصلی رتبه بگیره. Cannibalization کلمات کلیدی وقتی اتفاق می‌افته که چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی خاص رتبه می‌گیرن، ولی این باعث می‌شه گوگل نتونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نمایش بده.

همچنین با استفاده از ریدایرکت 301 می‌تونی تمام نسخه‌های تکراری رو به نسخه اصلی هدایت کنی. با استفاده از ابزارهای Google Suggest، AnswerThePublic یا حتی بررسی سوالات پرتکرار کاربران توی سایت‌های پرسش و پاسخ، می‌تونی کلی از این کلمات رو پیدا کنی. مثلاً به جای "خرید کفش"، عباراتی مثل "خرید کفش ورزشی ارزان مردانه" می‌تونه یه Long-Tail Keyword باشه. این کلمات معمولاً رقابت کمتری دارن و برای سایت‌های کوچک یا تازه‌کار یه فرصت خوب برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک هستن. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/